A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. Megoldás. Feltételezzük, hogy a két autó lassulása megegyezik, és ezért a fékezés megkezdésétől számítva ugyanakkora úton állnak meg. (Ez nem mindig teljesül! Ha például a hátul haladó gépkocsi gumiabroncsai nagyon kopottak, a fékútja lényegesen hosszabb lehet, mint az elöl haladóé.) Ahhoz, hogy a második autó ne menjen neki az elsőnek, a reakcióidő alatt megtett útnak kevesebbnek kell lennie, mint a javasolt követési távolságnak, vagy ami ezzel egyenértékű: a megadott távolság és a javasolt sebesség hányadosa nagyobb kell legyen, mint a reakcióidő. A felsorolt esetekben ez a hányados
A szakirodalom szerint az autósok átlagos reakcióideje 0,5 és 0,7 másodperc közötti érték. Ennél mindhárom számolt idő határozottan nagyobb, tehát a balesetmegelőzési kiadványok javaslatai helyesek. Megjegyzés. Sokan összetévesztették a követési távolságot a fékúttal, és arra a következtetésre jutottak, hogy a megadott távolságon belül a gépkocsik (reálisan megvalósítható lassulás mellett) nem képesek megállni. Megfontálásuk figyelmen kívül hagyta azt a tényt, hogy a hátsó gépkocsi lefékeződéséig az elöl haladó is megtesz még valamekkora utat. |