A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. A léghajó fara kissé lefelé hajlott, így előrehaladása közben dinamikus felhajtóerő keletkezett a léghajó testén, hasonlóképpen ahhoz, ahogy repülés közben egy repülőgép szárnyára dinamikus felhajtóerő hat. A repülőgépnél a nagy sebesség és a jól kialakított nagy szárnyfelület miatt ez az erő olyan nagy, hogy megtartja a gép teljes súlyát. Nobile léghajójánál ez az erő sokkal kisebb volt, mint a léghajó súlya. A dinamikus felhajtóerő megközelítőleg a test sebességének négyzetével arányos. A léghajó hajtómotorjainak beindításával, ill. felgyorsításával nőtt a léghajó sebessége, így a dinamikus felhajtóerő is. Ettől az erőtől remélte Nobile, hogy ellensúlyozza a léghajó elnehezedését. A léghajó hajtómotorjainak húzóereje a léghajó hossztengelyével egyirányú (L. az . évi . szám borítóját!) A léghajó lejtése miatt ennek az erőnek van függőleges komponense, amely emeli a léghajót. A motorok felgyorsításával ez az erő is növekszik. |