A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. A borító a 6-dimenziós kocka síkbeli ábrázolását mutatja. Az -dimenziós kockát úgy képzelhetjük el, hogy az dimenziós kockát "kiemeljük" az -dimenziós térbe. Aki nem lát jól a magasabb dimenziókban, vagy számítógépes programot akar írni ilyen kocka rajzolására, az használja az dimenziós derékszögű koordináta-rendszert. Még így sem vállalkozhatunk többre, mint a csúcsok és élek megrajzolása. Először az -dimenziós tér tengelyeit rajzoljuk le a síkban. vegyük fel a tengelyeket úgy, hogy azok a 2-dimenziós koordináta-rendszerben az tengellyel rendre , , , , szöget zárjanak be. (Ezek az irányok persze mások is lehetnének.) Minden csúcsnak koordinátája van. Az origóba, a pozitív térrészbe elhelyezett egység élű kockában mminden csúcsnak minden egyes koordinátája vagy . A kockát úgy tudjuk megrajzolni, hogy a csupa koordinátájú () pontból a csupa koordinátájú () pontba megyünk csatlakozó éleken keresztül: egyszerre mindig csak egy koordinátát növelünk -ról -re. Összesen féleképpen juthatunk el -ból -be. Ekkor, bár minden élen sokszor átmegyünk, megkapjuk az összes élt. A 3-dimenziós kocka három síkbeli rajzát az 1.ábra mutatja. Az első esetben a -os, a másodikban a -os, a harmadikban -os szögtartományt osztottunk fel három egyenlő részre. Az origó helyét megjelöltük.
|