A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. Amikor a benzinkút nyomásmérője 1,2 bart mutat, akkor az az érték a kerékben lévő levegő nyomásának és a külső (kb. 1 bar nagyságú) légnyomásnak a különbsége. Ha a mért keréknyomást 1,2 barról 2,4 bar értékűre növeljük, akkor a tényleges (a gáztörvényben szereplő) nyomás bar értékről bar értékre növekszik. A gumiabroncsban lévő molekulák számát a gázok állapotegyenlete alapján számíthatjuk ki. ( a részecskeszám, a gumiabroncs térfogata, a hőmérséklet, pedig a Boltzmann-állandó.) A kezdeti állapotban , a felfújt állapotban pedig . Mivel a térfogat, a hőmérséklet és a Boltzmann-állandó mindkét képletben ugyanakkora, a két egyenlet hányadosából kiesnek, és azt kapjuk, hogy az össznyomás egyenesen arányos a molekulák számával: vagyis | |
Eszerint a gumiabroncsban lévő molekulák száma a kerék felpumpálása során kb. 55%-kal nő. |