| A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. I. megoldás. Az  csúcsú gráfban jelöljük az ugróiskolához tartozó pontokat -val, az egyéb csúcsokat pedig -nel, ahol minden -ra a  csúcs fokszáma .A gráf egyszerű, ezért nem lehet benne hurokél és többszörös él. Könnyen belátható, hogy  esetben az ugróiskolának rendre 0, 1, 2, 2, 3 csúcsa lehet. Ezeket az eseteket az 1. ábra mutatja be.
 
     1. ábra  A továbbiakban megmutatjuk, hogy  () esetén a feladat feltételeinek megfelelően egy  csúcsú gráfban legfeljebb  csúcsú ugróiskola alakítható ki.
 A  ugróiskola speciálisan egy út, ezért él köti össze a , , ,  pontpárokat. Először azt látjuk be, hogy a gráfban :
 Az ugróiskolában  csak -vel,  pedig csak a  és  csúcsokkal van összekötve. Így,  miatt, ha létezne , akkor sem -gyel, sem -vel, sem pedig önmagával nem lehetne összekötve, így fokszáma legfeljebb , azaz -nél kevesebb lenne, ami ellentmondás.
 Ezután megadunk egy olyan  csúcsú gráfot, amelyben létezik  csúcspontú ugróiskola. Ehhez az alábbi élek berajzolása szükséges:
 
 |  | a  pontot csak -vel kötjük össze (fokszáma 1); | 
 Ezután az ugróiskola utolsó pontjától visszafelé haladva:|  | a  pontot csak -gyel és -mal kötjük össze (fokszáma 2). | 
 
 |  | a  pontot ,  és  kivételével minden ponttal összekötjük (fokszáma ); | 
 |  | a  pontot , ,  és  kivételével minden ponttal összekötjük (fokszáma ) stb.; | 
 |  | páros  esetén: , a  pontot a , , , , ,  pontokkal kötjük össze (fokszáma ); | 
 |  | páratlan  esetén: , a  pontot a , , , ,  pontokkal kötjük össze (fokszáma ). | 
 Így a  pont , , -mal lesz összekötve, és fokszáma 3 lesz. A  pont , , , -gyel lesz összekötve, és fokszáma 4 lesz, és így tovább haladva az index növekedésével egyesével nő a pontok fokszáma is:
 
 |  | páros  esetén: , a  pontot a , , , , , , pontokkal kötjük össze (fokszáma ); | 
 |  | páratlan  esetén: , a  pontot a , , , ,  pontokkal kötjük össze (fokszáma ). | 
 A 2. ábra  esetén mutatja be az elkészült gráfot.
 
     2. ábra  Eredményeinket összefoglalva:
 esetén ,  esetén pedig legfeljebb  csúcsú ugróiskola létezhet a feladat feltételeinek megfelelően az  csúcspontú egyszerű gráfban.
 
  II. megoldás. Könnyen belátható, hogy  esetben az ugróiskolának rendre legfeljebb  csúcsa lehet. Sejtésünk, hogy további -ekre . Ezt fogjuk bizonyítani. Először tegyük fel, hogy létezik  csúcsú ugróiskola az n csúcsú gráfban. Ekkor a  csúcsból nem mehet él a -be (hiszen -ből csak 1 él indulhat ki -be), nem mehet él a -be (hiszen -ből csak két él indul -be és -ba) és nem mehet él önmagába (hiszen a gráf egyszerű). Tehát csak  él indulhat belőle, ami ellentmondás.
 Ezért az ugróiskolának legfeljebb  csúcsa lehet. Teljes indukciót alkalmazva megmutatjuk, hogy ez mindig elérhető.
 Az állítás -ra és -re igaz.
 Tegyük fel, hogy az állítás -re igaz, a legnagyobb fokszámú csúcs foka . Ekkor vegyünk fel két új pontot. Az egyik pontot ‐ ez lesz az új gráf  pontja ‐ kössük össze az  csúcsú gráf első pontjával; az lesz az új gráf  pontja (fokszáma 2). A másik pontot pedig kössük össze az  csúcsú gráf  pontjaival, valamint a megmaradt 3 csúccsal (,  és ). Ekkor ezen pont fokszáma:  lesz, tehát ez lesz az új gráfban a  pont. A régi gráf  pontjainak fokszáma eggyel nő, ezek lesznek az új gráf  pontjai.
 Az így létrehozott új gráf  pontjai a feltételeknek megfelelő ugróiskolát alkotnak az  csúcsú gráfban.
 Beláttuk, hogy az állítás -ről -re öröklődik, így a teljes indukció elvéből következően , illetve  esetekből kiindulva minden -re igaz.
 |