A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. Mivel a hajóra ható erők közül a nehézségi és a felhajtóerő függőleges, a szélerő vízszintes irányú, ezért a hajó akkor marad nyugalomban, ha a kötélerő vízszintes komponense a szélerő ellenereje (lásd az ábrát), | |
helyébe a kötél kezdeti és végső hosszát helyettesítve a kötélerő nagyságára 7144 N, illetve N adódik. Ahhoz, hogy a hajó széllel szemben haladjon, a legénységnek legalább N nagyságú vízszintes irányú erőt kell kifejtenie. Mivel a hajó függőleges irányú elmozdulása elhanyagolható, ezért a legénység által végzett munka az általuk kifejtett vízszintes irányú erő és a hajó vízszintes irányú elmozdulásának szorzata. Ez utóbbi | | Tehát kJ.
Bérczi Gergely (Szeged, Ságvári E. Gyak. Gimn., II. o.t.) és |
Szabados Péter Dombóvár, Illyés Gyula Gimn., II. o.t.) dolgozata alapján |
|