|
Feladat: |
73. matematika feladat |
Korcsoport: 14-15 |
Nehézségi fok: könnyű |
Megoldó(k): |
Bakonyi Kornélia , Bárány I. , Bendzsák Z. , Berendik I. , Blaskó F. , Boda L. , Bodonyi J. , Bognár J. , Csík M. , Csordás L. , Czartoryski I. , Deák K. , Dobó F. , Erdősy Gy. , Farkas J. , Fülöp M. , Gaál E. , Gehér L. , Horváth M. , Hosszú M. , ifj. Gacsályi S. , Izsák I. , Korányi Á. , Kovács G. , Kovács J. , Kővári T. , Lásztity R. , Lichtenstein J. , Magyar Á. Sz. , Magyarosi B. , Miskolczi Ida , Németh R. , Osváth I. , Pál L. , Párkány M. , Reiner Éva , Reppert F. , Réthy Eszter , Róna P. , Serédi B. , Silfen P. , Sós Vera , Szabó Á. , Szathmári D. , Szeleczky Sz. , Személyi J. , Szentmártony Z. , Szépfalussy P. , Szűcs L. , Tamás I. , Tarnóczi T. , Tarnóczi Z. , Turczi Gy. , Vata L. , Vörös M. |
Füzet: |
1947/november,
30. oldal |
PDF | MathML |
Témakör(ök): |
Négyszögek középvonalai, Síkgeometriai bizonyítások, Feladat |
Hivatkozás(ok): | Feladatok: 1947/március: 73. matematika feladat |
|
A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. Legyenek az négyszög , , , oldalainak felezőpontjai: , , , . Ekkor és -vel párhuzamos és félakkora, tehát parallelogramma (l. 37. feladat is), s így átlói, azaz a négyszög középvonalai, felezik egymást. Megoldották: Bakonyi Kornélia, Bárány I., Bendzsák Z., Berendik I., Blaskó F., Boda L., Bodonyi J., Bognár I., Csík M., Csordás L., Czartoryski I., Dobó F., Deák K., Erdősy Gy., Farkas J., Fülöp M., Gaál E., ifj. Gacsályi S., Gehér L., Horváth M., Hosszú M., Izsák I., Korányi Á., Kovács G., Kovács J., Kővári T., Lásztity R., Lichtenstein J., Magyar Á. Sz., Magyarosi B., Németh R., Osváth I., Miskolczi Ida, Pál L., Párkány M., Reiner Éva, Reppert F., Réthy Eszter, Róna P., Serédi B., Silfen P., Sós Vera, Szabó Á., Szathmári D., Szeleczky Sz., Személyi J., Szentmártony Z., Szépfalussy P., Szűcs L., Tamás I., Tarnóci T., Tarnóczi Z., Turczi Gy., Vata L., Vörös M. Analitikus megoldást küldtek: Szuszky O. és Ungár P. |
|