|
Feladat: |
553. matematika gyakorlat |
Korcsoport: 16-17 |
Nehézségi fok: átlagos |
Megoldó(k): |
Fekete K. , Fischer M. , Fischer T. , Forintos K. , Gallia M. , Kuffler Albert , Lukács Ferenc , Milhofer L. , Paunz R. |
Füzet: |
1905/december,
113. oldal |
PDF | MathML |
Témakör(ök): |
Háromszögek hasonlósága, Síkgeometriai szerkesztések, Gyakorlat |
Hivatkozás(ok): | Feladatok: 1905/október: 553. matematika gyakorlat |
|
A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. Első megoldás. Vegyünk fel az száron egy tetszőleges pontot s rajzoljunk -ből -vel párhuzamost. E párhuzamoson úgy jelöljük ki az pontot, hogy legyen. meghosszabbítása a oldalt -ban metszi. -ból -vel párhuzamost rajzolva kapjuk -n az pontot. Ugyanis tehát vagyis Két megoldást kapunk, mert -t -n, az alap fölött vagy alatt választhatjuk.
(Kuffler Albert, Budapest.) | Második megoldás. Legyen az és belső, illetve külső szögfelezőinek metszéspontja , illetve . -ból és -ből -vel párhuzamosakat rajzolva kapjuk az és száron az és pontokat. és a keresett szelők. Ugyanis és tehát az és háromszögek egyenlőszárúak, s így és
(Lukács Ferenc, Budapest.) |
|
|