| 
         
          |  |   
          | Feladat: | 360. matematika gyakorlat | Korcsoport: 16-17 | Nehézségi fok: átlagos |   
          | Megoldó(k): | Bauer E. ,  Dénes M. ,  Engler J. ,  Erdős V. ,  Fried E. ,  Grün E. ,  Neumann L. ,  Schnabel L. ,  Spitzer L. ,  Stolzer I. ,  Szántó L. ,  Szilárd V. ,  Viola Rezső |   
          | Füzet: | 1903/november, 
            47. oldal |  PDF  |  MathML |   
          | Témakör(ök): | Háromszögek hasonlósága, Diszkusszió, Körérintési szerkesztések, Gyakorlat |   
  | Hivatkozás(ok): | Feladatok: 1903/szeptember: 360. matematika gyakorlat |   
          |  |  
  
    | A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. (a) Rajzolunk olyan  egyenest, melynek minden pontja a párhuzamosoktól egyenlő  távolságban van. -mel, mint sugárral az adott  pontból kört rajzolunk. E kör a  egyenest -ben és -ben metszi.  illetőleg  a keresett kör középpontja.(b) Megrajzoljuk az adott egyenesek alkotta szög szögfelezőjét s ennek tetszőleges  pontjából olyan kört, mely az adott egyeneseket érinti. Az adott  pontot a szög  csúcsával összekötő egyenes e kört -ben és -ben metszi. -ből -val és -val párhuzamosakat rajzolunk. E párhuzamosak a szögfelezőt a keresett körök középpontjaiban -ben és -ben metszik.
 Bizonyítás. Bocsássunk -ból és -ből a szög egyik szárára merőlegeseket, miáltal a  és  pontot nyertük. Kössük össze -t -gyel, -t pedig -vel. Ekkor , tehát
 vagyis  azaz  tehát|  |  | 
 
   A feladatot még megoldották: Bauer E., Dénes M., Engler J., Erdős V., Fried E., Grün E., Neumann L., Schnabel L., Spitzer L., Stolzer I., Szántó L., Szilárd V.
 |  |