|
Feladat: |
360. matematika gyakorlat |
Korcsoport: 16-17 |
Nehézségi fok: átlagos |
Megoldó(k): |
Bauer E. , Dénes M. , Engler J. , Erdős V. , Fried E. , Grün E. , Neumann L. , Schnabel L. , Spitzer L. , Stolzer I. , Szántó L. , Szilárd V. , Viola Rezső |
Füzet: |
1903/november,
47. oldal |
PDF | MathML |
Témakör(ök): |
Háromszögek hasonlósága, Diszkusszió, Körérintési szerkesztések, Gyakorlat |
Hivatkozás(ok): | Feladatok: 1903/szeptember: 360. matematika gyakorlat |
|
A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. (a) Rajzolunk olyan egyenest, melynek minden pontja a párhuzamosoktól egyenlő távolságban van. -mel, mint sugárral az adott pontból kört rajzolunk. E kör a egyenest -ben és -ben metszi. illetőleg a keresett kör középpontja. (b) Megrajzoljuk az adott egyenesek alkotta szög szögfelezőjét s ennek tetszőleges pontjából olyan kört, mely az adott egyeneseket érinti. Az adott pontot a szög csúcsával összekötő egyenes e kört -ben és -ben metszi. -ből -val és -val párhuzamosakat rajzolunk. E párhuzamosak a szögfelezőt a keresett körök középpontjaiban -ben és -ben metszik. Bizonyítás. Bocsássunk -ból és -ből a szög egyik szárára merőlegeseket, miáltal a és pontot nyertük. Kössük össze -t -gyel, -t pedig -vel. Ekkor , tehát | | vagyis azaz tehát A feladatot még megoldották: Bauer E., Dénes M., Engler J., Erdős V., Fried E., Grün E., Neumann L., Schnabel L., Spitzer L., Stolzer I., Szántó L., Szilárd V. |
|