|
Feladat: |
1270. matematika feladat |
Korcsoport: 16-17 |
Nehézségi fok: átlagos |
Megoldó(k): |
Bayer Nándor , Czúcz A. , Ehrenfeld N. , Erdélyi I. , Fekete M. , Füstös P. , Gádor Z. , Grossmann Renée , Keller Gy. , Kirchknopf E. , Kiss E. , Kovács Gy. , Mellinger E. , Murarik A. , Neubauer K. , Neumann Frida , Pauli József , Sárközy P. , Schulhof Elza , Schwarz S. , Tandlich E. , Term. tud. kör, Bpest VII. ker. fg. , Velics L. |
Füzet: |
1905/április,
199 - 200. oldal |
PDF | MathML |
Témakör(ök): |
Háromszögek hasonlósága, Szinusztétel alkalmazása, Feladat |
Hivatkozás(ok): | Feladatok: 1904/március: 1270. matematika feladat |
|
A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. I. megoldás. Rajzoljuk meg az háromszög oldala mellé -ben a szöget és hosszabbítsuk meg a oldalt, míg az a szög másik szárát -ben metszi. Így kapjuk a háromszöget, melyben a szög szögfelezője. Legyen és . Mint ismeretes (K.M.L.V.96.l.) De a föltételeknek megfelelő bármely háromszög hasonló az háromszöggel s így, ha egy ilyen háromszögnek oldalai és , akkor miből mely értékeket -be téve, ered: vagy II. megoldás. | | | | Eme egyenletekből ered, hogy | | az utolsó két egyenletet egymáshoz adva, | | | | s így
(Pauli József, Nagykikinda.) |
|
|