A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. A vonat menetideje perc, így -be és órakor érkezik, -ből óra -kor és óra -kor indul (a forgalmat egy szerelvény is elláthatja). Nem lehet, hogy a hajónak a vonattal való ,,együttállásai'' a vonat ugyanazon útjára vonatkozzanak, mert akkor egész útjukat együtt tennék meg, a hajó sebessége oda és vissza ugyanakkora lenne, és állóvíz lenne.
Eszerint a vonat első útjában -ben (első negyed) előzi a hajót, óra -kor, második útjában szembe találkozik vele -ban (-ik negyed) óra -kor, ugyanígy a harmadik útban is óra -kor, végül a negyedik úton ismét előzi -ben óra -kor. A hajó tehát a km-es utat perc, a -t perc alatt teszi meg, sebessége km/óra, ill. km/óra. Eszerint a folyó -től felé folyik, sebességét -vel, a hajóét -vel jelölve a , rendszerből km/óra, km/óra. A hajó -től felé -tól óráig, visszafelé óra -től óra -ig van úton.
Molnár Mária (Sztálinváros, Kerpely A. kohóip. t. I. o. t.) | Megjegyzés. Feltűnő, hogy a bemutatotthoz hasonló grafikus menetrendet csupán dolgozat tartalmaz; számos dolgozat más, nehézkes ábrákkal próbálta segíteni gondolatmenetét.
|