|
Feladat: |
497. matematika gyakorlat |
Korcsoport: 14-15 |
Nehézségi fok: átlagos |
Megoldó(k): |
Baticz Kinga , Bencsik I. , Berei D. , Biborka T. , Bollobás B. , Bürger Nándor , Csák Zs. , Czékus L. , Farkas Gy. , Fenyő G. , Fritz J. , Gazsi L. , Grüner Gy. , Hajna J. , Hornyánszky T. , Komlós J. , Lefkovitsch S. , Molnár E. , Muszély Gy. , Nagymajtényi Emőke , Náray Szabó G. , Ortutay M. , Parti Enikő , Perneczky G. , Pósch Margit , Raisz Klára , Rapcsák A. , Sáry Barna Sz. , Székely J. , Szücs J. , Tihanyi Ambrus , Török L. , Vámosi P. |
Füzet: |
1959/február,
40. oldal |
PDF | MathML |
Témakör(ök): |
Azonosságok, Gyakorlat |
Hivatkozás(ok): | Feladatok: 1958/május: 497. matematika gyakorlat |
|
A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. I. megoldás: Kifejezésünket -nel jelölve a legismertebb logaritmus- és hatványazonosságokkal és -val | | Még egyszerűbb, még kevesebb ,,új'' elemet tartalmazó alakot kaphatunk az azonosság felhasználásával, amelyet a egyenlőség mindkét oldalának hatvány logaritmusaként való értelmezésével nyerünk. Így folytatólag | |
Bürger Nándor (Bp. XI., József A. g. II. o. t.) | II. megoldás: Mindjárt az első lépésben az (1) azonosságnak (értelemszerűen történő) alkalmazásával:
Tihanyi Ambrus (Bp. V., Apáczai Csere J. gyak. g. II. o. t.) |
|
|