Feladat: I/S.47 Korcsoport: 18- Nehézségi fok: nehéz
Füzet: 2020/október, 423 - 424. oldal  PDF  |  MathML 
Témakör(ök): Számítástechnika, informatika, Nehezebb feladat, Számítástudomány

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

Adél és Bence a következő játékot játsszák: Adél rajzol egy N szélességű és N magasságú egységoldalú négyzetekből álló négyzethálót, majd minden mezőbe beír egy egész számot. Ezután Bence választ egy K pozitív egész számot, és rajzol egy 33 db, K oldalhosszú négyzetekből álló hálót úgy, hogy 3KN legyen. Ezután a saját K oldalú négyzetei közül kiszínez tetszőlegesen X darabot (1X9), majd a saját mintáját ráilleszti a számozott négyzetrácsra úgy, hogy szélei a rácsvonalakra illeszkedjenek és a minta ne lógjon le a négyzetrácsról. Bence pontszáma a színezett terület által lefedett mezőkben lévő számok összege. Adjuk meg, hogy legföljebb hány pontot szerezhet Bence.
Bemenet: az első sor tartalmazza az N számot. A következő N sor mindegyike N számot tartalmaz, a mezőkbe írt számokat. Az i-edik sor j-edik eleme Ai,j.
Kimenet: az elérhető legnagyobb pontszám.
Példa:

 
Bemenet  (a /  jel sortörést helyettesíti)Kimenet   6   19   1 0 2 3 -3 0 / 2 1 4 -1 1 1 / 1 2 -4 1 -3 5   2 2 5 -9 1 -6 / -1 0 1 1 -1 0 / 1 -1 -3 1 3 -7   
 

Korlátok: 3N100, -1000Ai,j1000, Adél biztosan írt nemnegatív számot. Időkorlát: 0,5 mp.
Értékelés: a pontok 50%-a kapható, ha N10.
Beküldendő egy is47.zip tömörített állományban a megfelelően dokumentált és kommentezett forrásprogram, amely tartalmazza a megoldás lépéseit, valamint megadja, hogy a program melyik fejlesztői környezetben futtatható.