A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. Adél és Bence a következő játékot játsszák: Adél rajzol egy szélességű és magasságú egységoldalú négyzetekből álló négyzethálót, majd minden mezőbe beír egy egész számot. Ezután Bence választ egy pozitív egész számot, és rajzol egy db, oldalhosszú négyzetekből álló hálót úgy, hogy legyen. Ezután a saját oldalú négyzetei közül kiszínez tetszőlegesen darabot (, majd a saját mintáját ráilleszti a számozott négyzetrácsra úgy, hogy szélei a rácsvonalakra illeszkedjenek és a minta ne lógjon le a négyzetrácsról. Bence pontszáma a színezett terület által lefedett mezőkben lévő számok összege. Adjuk meg, hogy legföljebb hány pontot szerezhet Bence. Bemenet: az első sor tartalmazza az számot. A következő sor mindegyike számot tartalmaz, a mezőkbe írt számokat. Az -edik sor -edik eleme . Kimenet: az elérhető legnagyobb pontszám. Példa:
Korlátok: , , Adél biztosan írt nemnegatív számot. Időkorlát: 0,5 mp. Értékelés: a pontok 50%-a kapható, ha . Beküldendő egy is47.zip tömörített állományban a megfelelően dokumentált és kommentezett forrásprogram, amely tartalmazza a megoldás lépéseit, valamint megadja, hogy a program melyik fejlesztői környezetben futtatható. |