Feladat: I.510 Korcsoport: 16-17 Nehézségi fok: átlagos
Füzet: 2020/április, 231. oldal  PDF  |  MathML 
Témakör(ök): Számítástechnika, informatika, Feladat, Programozás, algoritmusok

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

Az iskolák jelenleg távoktatásban működnek. A tanítás szervezésére a legtöbb tanulócsoportban virtuális osztályok jöttek létre, ahol a tanár-diák és diák-diák kommunikáció zajlik. A tudás megosztása, az ismeretek megszerzése, azok gyakorlása és számonkérése is sok esetben a virtuális térben, interneten történik. Ebben a feladatban azt kérjük, hogy a megoldó néhány otthoni iskolanapról készítsen naplót, illetve a napló alapján egy adatbázist. A napló tartalmazza időrendben az elvégzett tanulási tevékenységeket, az azokhoz használt hardver és egyéb eszközöket, alkalmazásokat, fölkeresett weboldalakat stb. Érdemes táblázatos elrendezést alkalmazni, amelyben időrendben és oszlopokra rendezve megtalálhatók a kért információk. Például:

 
Szerda  Fizika: Az elekt-  Google Hang-  Számítógép,  Google kere-    8:15‐romos mezőouts, a tanár  mobiltelefon,ső, ,,electric    9:00szemléltetéseMozaBook-  színes tollak,field'' kép-  erővonalakkal ‐ban rajzol és  fizika füzettalálatok  online óramagyaráz...Szerda  Matematika  A kapott feladat    Számítógép,    Google Class-    15:00‐  házi feladat  megoldása    mobiltelefon    room, Google    15:30  megoldása és  a füzetben majd  (fényképe-  Fotók    beküldése  beküldése fény-  zésre)  képként
 

A napló elkészítése után hozzunk létre adatbázist naplo néven, amelynek tábláiban megtalálhatók a megvalósításhoz használt eszközök és alkalmazások, az elvégzett tevékenységek, a tanulást tartalma (tantárgy és témakör), illetve az ezeket a dátum és időpontokkal összekapcsoló napló.
Beküldendő egy naplo.pdf állomány három egymás követő tanítási napról, valamint az az alapján készült adatbázis.