A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. Az udvaron diák () kieséses játékot játszik. A játék elején mindenki választ magának egy pozitív egész számot (mindenki különbözőt). A játék körökből áll, a köröket játék közben számolják, a játék a legelső körrel indul. Egy-egy kör végére néhány játékos kieshet, így ők a következő körökben már nem játszanak. A játék akkor ér véget, amikor két egymást követő körben nem esik ki egyetlen játékos sem. Ekkor a bennmaradók a játék győztesei. A játék egy-egy körében a következőket teszik a játékosok:
1. | számuk szerint növekvő sorrendbe állnak külön-külön a páros és a páratlan számmal rendelkezők; |
2. | a két sort összefésülik úgy, hogy egy új sor keletkezzen: |
| a páratlan sorszámú körökben az első (legkisebb) páratlan számú diák kerül az új sor elejére (ha van ilyen diák); |
| a páros sorszámú körökben az első (legkisebb) páros számú diák kerül az új sor elejére (ha van ilyen játékos); |
| a többiek felváltva csatlakoznak az egyik és a másik sorból, amíg mindkét sor elég hosszú; |
| majd a hosszabb sorból jönnek egymás után a megmaradt játékosok; |
3. | ezután minden olyan játékos kiesik, akinek a száma ebben az új sorban kisebb a mellette álló mindkét játékos számánál (a sorban most első és utolsó játékos tehát nem eshet ki). |
Készítsünk programot, amely megadja, hogy egy adott játék hányadik körben ér véget, és kik a győztesei. A standard bemenet első sorában a játszók száma, második sorában a játékosok által választott darab szám szerepel. A standard kimenet első sorába írjuk ki a körök számát, második sorába a győztes versenyzők számát növekvő sorrendben. Példa:
Beküldendő egy i490.zip tömörített állományban a program forráskódja és egy rövid leírás, ami megadja, hogy a forrásállomány melyik fejlesztői környezetben fordítható. |