Feladat: I.483 Korcsoport: - Nehézségi fok: -
Füzet: 2019/április, 231. oldal  PDF  |  MathML 

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

A címer általában pajzs alakú, szabályok szerint megszerkesztett jelvény, melyet egy intézmény vagy testület a saját maga azonosítására örökletesen, állandó jelleggel használ. A címertannal a heraldikusok foglalkoznak. Készítsük el iskolánk címerét egy SVG típusú képállományba vektorgrafikus rajzolóprogrammal. Ha az iskolai címer nem alkalmas alakzatokkal való elkészítésre, akkor helyette városi, kerületi címert is választhatunk. A rajzon használhatunk rasztergrafikus elemeket is, de minél több részletet magunk készítsünk el. A megoldáshoz ajánljuk az Inkscape (internetről ingyenesen letölthető és fölhasználható) vektorgrafikus rajzolóprogramot.

 

Értékelés: a pontok 80%-a kapható, ha a rajz csoportbontással összetevőkre bontható és további 20%, ha animáció mutatja be az összetevőkből a rajz összeállítását. Az animáción az alakzatok olyan sebességgel mozogjanak (forgás vagy eltolás), hogy a rajz kialakulása megfigyelhető legyen. Ilyen feladattal foglalkozott az I. 357. feladat.
 

Beküldendő a képállomány (i483.svg), valamint egy rövid leírás (i483.txt, i483.pdf, ...), amely tartalmazza az interneten elérhető eredeti címer hivatkozását.