A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. Feladatunk egy síkbeli bolyongás szimulációja és az eredményének megmutatása. Egy méretű négyzetháló celláiban egész számok vannak. A cellák jelentős részében a 0, míg néhány cellában a vagy található. Ezeket a cellákat megjelöljük, és a bennük lévő számot rögzítjük, vagyis nem fog változni a szimuláció során. A kezdetben nulla értékű cellák mindegyikéből elindulunk, és egy ideig véletlenszerűen bolyongunk a cellák között, amíg meg nem érkezünk egy megjelölt cellába. Ekkor a kezdetben nulla értékű cella számához hozzáadjuk annak a megjelölt cellának a számát, ahová eljutottunk. Ezt a bolyongást minden, kezdetben nulla értékű cellából -szer végezzük el, tehát az ilyen cellák számértéke -szer fog változni. A bolyongás során minden esetben egy celláról egy vele csúcsban vagy oldalánál érintkező szomszédos cellára lépünk. Ha az -szeri bolyongást minden nem megjelölt cellára elvégeztük, akkor a szimuláció véget ér. Ekkor minden megjelölt cella értékét megszorozzuk -sel. Az így kialakult számértékekhez rendeljünk lineárisan egy színskáláról színeket, és a kapott képet jelenítsük meg grafikusan. A program bemenete a négyzetháló mérete (), az egy cellából induló bolyongások száma (), valamint a nem nulla kezdőértékű cellák száma (), és soronként egy-egy megjelölt cella koordinátái és vagy értéke. A feladat megoldásaként a versenykiírásban szereplő eszközökkel elkészíthető alkalmazások mellett a webes vagy mobil applikációkat is elfogadjuk. A bemeneti adatok egyszerű bevitelét az alkalmazás jellegétől függően lehessen megadni. Beküldendő egy i453.zip tömörített állományban a program forráskódja és a működéséhez szükséges egyéb fájlok, továbbá a hozzá kapcsolódó felhasználói dokumentáció, valamint a leírás, amely tartalmazza, hogy a forrásállomány melyik fejlesztői környezetben fordítható. |