Feladat: I.432 Korcsoport: - Nehézségi fok: -
Füzet: 2017/május, 295. oldal  PDF  |  MathML 
Témakör(ök): Feladat, Programozás, algoritmusok

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

A Hanoi tornyai gyakran használt mintapélda a rekurzió bemutatására. A feladat röviden összefoglalva a következő: adott három rúd. Az első rúdon N korong helyezkedik el, alul a legnagyobb, majd fölötte rendre a kisebbek. A másik két rúd kezdetben üres. A játék szabályai szerint az első rúdról az utolsóra kell átrakni a korongokat úgy, hogy minden lépésben egy korongot lehet áttenni, de nagyobb korong nem tehető kisebb korongra.

 
 

A játékot 1883-ban Édouard Lucas francia matematikus találta ki. Az ötletet egy legendából kapta, ami szerint a világ megteremtésekor egy 64 korongból álló Hanoi torony feladványt kezdtek el ,,játszani'' Brahma szerzetesei. A szabályok azonosak voltak a ma ismert Hanoi tornyai feladat szabályaival. A legenda szerint, amikor a szerzetesek végeznek majd a korongok átrakásával a harmadik rúdra, a kolostor összeomlik, és világunk megszűnik létezni1.
Készítsünk grafikus felületű programot, amely animációval szemlélteti a feladat megoldását. A program indulásakor a felhasználó kapjon lehetőséget a korongok számának megadására (1N10).
Beküldendő egy i432.zip tömörített állományban a program forráskódja és dokumentációja, amely tartalmazza a megoldás rövid leírását, és megadja, hogy a forrásállomány melyik fejlesztői környezetben fordítható.
1Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Hanoi_tornyai.