Feladat: I/S.14 Korcsoport: - Nehézségi fok: -
Füzet: 2017/január, 41 - 42. oldal  PDF  |  MathML 
Témakör(ök): Nehezebb feladat, Programozás, algoritmusok

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

Meseországban rövid kirándulást teszünk, ahol az úthálózat nagyon egyszerű: az N érdekes helyszín mind egyetlen kör alakú út mentén helyezkedik el sorban. Kaptunk egy varázstérképet, amiről rögtön tudjuk, hogy melyik helyszín mennyire érdekes. A kirándulást bármelyik helyszínen elkezdhetjük, és bárhol befejezhetjük, viszont csak M percünk van. A térképről tudjuk bármely két szomszédos helyszínről, hogy mennyi ideig tart az út (az i-edik és az (i+1)-edik helyszín között U[i] percig (pozitív egész), az N-edik és az első helyszín között pedig az út U[N] percig tart).
Írjunk programot, amely a térkép alapján megtervez egy maximális érdekességű kirándulást (az érdekesség a meglátogatott helyszínek érdekességének összege; minden helyszín legfeljebb egyszer számít), és amely maximum M percig tart. (A helyszínek megtekintésének idejét nem vesszük figyelembe.)
A standard bemenet első sora tartalmazza a helyszínek N számát és a percek M számát (egész számok). A második sor N egész számot tartalmaz, az i-edik szám E[i] értéke az i-edik helyszín érdekessége. A harmadik sor N számot tartalmaz, az i-edik szám U[i] értéke. A standard kimenet első és egyetlen sorába írjuk ki a legérdekesebb út érdekességét.
Pontozás: Az első két tesztesetben N100. További két tesztesetben N10000.
Korlátok: 1N106, 1M,E[i],U[i]109.

 
BemenetKimenet  5 3037   5 10 15 12 1   10 10 20 20 10
 

Magyarázat: a második helyszínről indulva a harmadik helyszínen át a negyedik helyszínen befejezve 10+15+12=37 az érdekességek összege, az idő pedig 10+20=30, ami belefér a rendelkezésre álló 30 percbe.