Feladat: I.414 Korcsoport: - Nehézségi fok: -
Füzet: 2016/november, 486 - 487. oldal  PDF  |  MathML 

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

Készítsünk programot a klasszikus Tili-toli játék alábbi, módosított változatára.
Olvassunk be egy képfájlt. Bontsuk fel a képet N×M (3N5, 3M5) képkockára (azonos méretű, téglalap alakú részre). Az N és M értékét a felhasználó adhatja meg. (A mintán a 3×4-es elrendezést látjuk.)
Keverjük össze a képkockákat, majd az eredetileg jobb alsó sarokban lévőt töröljük. A játék során a felhasználó a képkockákat vízszintesen vagy függőlegesen mozdíthatja el az üres helyre. Akkor nyer, ha minden képkocka az eredeti helyére kerül.

 
 

Ügyeljünk arra, hogy keverés után a kép a játék szabályainak betartásával kirakható legyen. Megengedett a képkockákon az eredeti sorrend feltüntetése.
A program készítése során feltételezhetjük, hogy a kép jpg formátumú, a képpontok sorainak és oszlopainak száma 300 és 600 között van. (Mintaként használható a cimlap.jpg, ami a KöMaL egy korábbi borítóját tartalmazza.)
Beküldendő egy tömörített i414.zip állományban a program forráskódja és rövid dokumentációja, amely tartalmazza a megoldás rövid leírását, és megadja, hogy a forrásállomány melyik fejlesztői környezetben fordítható.