Feladat: S.110 Korcsoport: - Nehézségi fok: -
Füzet: 2016/október, 424. oldal  PDF  |  MathML 

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

Peti pénztárcájában N darab pénzérme van, az i-ediknek az értéke e[i]. Peti szeretne venni egy gombóc fagyit, de nem emlékszik rá, hogy pontosan mennyibe kerül, csak arra, hogy K krajcárnál biztosan nem lehet drágább (és az ára krajcárban kifejezve pozitív egész szám). Szeretné tudni, hogy pontosan (visszajáró nélkül) ki tud-e fizetni egy gombóc fagyit, ha csak az első R darab pénzérmét használja fel, akármennyi is legyen a fagyi ára. Segítsünk Petinek.
A standard bemenet első sora a kérdések Q számát és a pénzérmék N számát tartalmazza. A második sor N egész számot tartalmaz, a pénztárca tartalmát, az i-edik szám az i-edik pénzérme e[i] értéke. Ezután következik a Q kérdés leírása, minden kérdés külön sorban: a kérdéses K maximális összeg, és az R szám.
A standard kimenet s-edik sora az s-edik kérdésre adott válasz: ha minden K-nál nem drágább fagyi pontosan kifizethető az első R darab érme fölhasználásával, akkor IGEN, egyébként a NEM szó kerüljön a sorba.
Korlátok: 1Q105, 1N105, 1K1018, 1RN, 1e[i]109, időlimit: 1 mp, memórialimit: 256 MB.
Pontozás: Az első 2 tesztesetben N1000 és K1000 (2 pontért);
A következő 3 tesztesetben az összes kérdésben R=N (további 3 pontért).

 
BemenetKimenet  2 5 / 4 2 1 13 4   NEM   13 4 / 10 5IGEN   
 

Magyarázat.
Első kérdés: például 12 krajcárt sehogyan sem lehet kifizetni az első négy pénzérmével.
Második kérdés: 1=1, 2=2, 3=2+1, 4=4, 5=4+1, 6=4+2, 7=2+1+4, 8=4+4, 9=4+1+4, 10=4+2+4.
Pontozás és korlátok: a programhoz mellékelt, a helyes megoldás elvét tömören, de érthetően leíró dokumentáció 1 pontot ér. A programra akkor kapható meg a további 9 pont, ha bármilyen hibátlan bemenetet képes megoldani a fenti korlátoknak megfelelően.
Beküldendő egy tömörített s110.zip állományban a program forráskódja, valamint a program rövid dokumentációja, amely a fentieken túl megadja, hogy a forrás mely fejlesztői környezetben fordítható.