Feladat: I.390 Korcsoport: - Nehézségi fok: -
Füzet: 2015/december, 555. oldal  PDF  |  MathML 

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

A mobilappok egyre népszerűbbek, sok játék és hasznos program megtalálható közöttük. A három legelterjedtebb mobil operációs rendszer mindegyikéhez elérhetők ingyenes fejlesztőeszközök, amelyek segítségével mi is készíthetünk mobilalkalmazást. Írjunk mobilappot, amellyel egy ismert logikai játékot lehet játszani.
A játékban N×N négyzetlap szerepel négyzetes elrendezésben. A lapok két oldala különböző színű. A játékos bármely lap megérintésével megfordíthatja a lappal oldalszomszédos lapokat, így azok ellentétes színűre váltanak (a megérintett lap nem). A játék célja, hogy minden lap azonos színű felével legyen látható. A játék kezdetekor lehessen megadni N értékét (3N12). Az alkalmazás ezután hozzon létre egy olyan véletlenszerű lapszínezést, amelyből az egyszínű állapot elérhető.
Beküldendő egy tömörített (i390.zip) állományban az Android, iOS vagy Windows Phone alkalmazás futtatható változata és teljes forrása, valamint a fejlesztéshez fölhasznált fejlesztői rendszer elektronikus elérhetősége és a fejlesztés lépéseinek vázlatos leírása.