Feladat: I.372 Korcsoport: - Nehézségi fok: -
Füzet: 2015/március, 169 - 170. oldal  PDF  |  MathML 

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

Az OpenGL egy térbeli alakzatok számítógépes megjelenítésére alkalmas platformfüggetlen programozási felület. Elsősorban C nyelven készülnek hozzá programok, de a versenykiírásban szereplő más nyelveken is elérhető, pl. Lazarusban vagy Visual Basicben. Az interneten több magyar és idegen nyelvű irodalom, film és példaprogram található, amelyekből tájékozódhatunk a programozásáról. Érdemes a GLUT vagy más, az adott programozási nyelven és környezetben elérhető OpenGL kiegészítőt fölhasználni.
Készítsünk OpenGL alkalmazást, amely egy kocka belsejében pattogó pontszerű test mozgását mutatja. A program a kocka éleit és a lassan pattogó test pályáját jelenítse meg. A test véletlenszerű kezdősebességgel induljon és a kocka felületével tökéletesen rugalmasan ütközzön. A megjelenítésnél alkalmazzunk perspektivikus vetítést, a programban lehessen zoomolni, azaz közelíteni és távolodni a kockától, valamint úgy mozgatni a ,,kamerát'', hogy az mindig a kocka középpontja felé nézzen.
Beküldendő egy tömörített i372.zip állományban a program dokumentációja (i372.txt, i372.pdf) és a program fordításához szükséges forrásállományok. A dokumentáció pontosan adja meg, hogy milyen programozási nyelven és környezetben, mely kiegészítők segítségével fordítható és futtatható a program.