A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. Péter az öccsével a következő játékot játssza: megkéri őt, hogy találjon ki egy különböző pozitív egészből álló számsorozatot. Ezután ezt az öcsi úgy kódolja, hogy az -edik helyen álló szám helyére a számot írja, amennyiben az eredeti sorozat -edik számával végződő leghosszabb szigorúan monoton növekvő (nem feltétlenül összefüggő) részsorozata számból áll. Például a kigondolt, eredeti sorozat lehet a 3 1 2 4 8 20 10 sorozat. Ehhez a kódolt változat a következő: 1 1 2 3 4 5 5. Ezt a kódolt sorozatot kapja vissza Péter az öccsétől. Péternek az a feladata, hogy találjon egy olyan sorozatot, aminek a kódolt változata megegyezik az öccsétől kapott kódolt sorozattal. Készítsünk programot, amely segít Péternek játszani. A program olvassa be a standard input első sorából -et (), majd a következő sorból a kódolt sorozat elemeit, melyek szóközzel elválasztott egészek, és írjon a standard output első és egyetlen sorába egy olyan db pozitív egészből álló sorozatot, melyet ha kódolunk, akkor pont a bemenetet kapjuk. Mivel több megoldás lehet, így mindegy, melyiket adjuk meg. A bemeneti számok egyike sem nagyobb 10 000 000-nál, a kimenet se legyen ennél nagyobb. A kimenet különböző számokból kell, hogy álljon.
Pontozás és korlátok: A programhoz mellékelt, a helyes megoldás elvét tömören, de érthetően leíró dokumentáció 1 pontot ér. A programra akkor kapható meg a további 9 pont, ha bármilyen hibátlan bemenetet képes megoldani az 1 mp futásidőkorláton belül. A megoldásért részpontszámok kaphatók, ha a program -re, illetve -ra megoldást ad. Beküldendő egy tömörített s84.zip állományban a program forráskódja (s84.pas, s84.cpp, ) az .exe és más, a fordító által generált állományok nélkül, valamint a program rövid dokumentációja (s84.txt, s84.pdf, ), amely a fentieken túl megadja, hogy a forrás mely fejlesztői környezetben fordítható. |