Feladat: S.53 Korcsoport: - Nehézségi fok: -
Füzet: 2010/április, 231 - 232. oldal  PDF  |  MathML 
Témakör(ök): Nehezebb feladat

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

Bergengóciában, a már megismert Villamoshajtó Bajnokság mellett, nagy hagyományokkal bíró nemzeti sportesemény a Mezei Kincsfelderítő és -begyűjtő Torna. Noha az idei szabálymódosítás értelmében ‐ miszerint a kincsek felkutatásához kémműholdak is igénybe vehetők ‐ a felderítéshez bevetett taktikák alapvetően megváltoztak, a kincsek gyors összegyűjtése továbbra is kihívást jelentő feladat maradt.
Írjunk programot, mely az egyes kincsek elhelyezkedése és értéke, illetve a rendelkezésre álló időkeret alapján meghatározza, hogy milyen útvonalon haladjunk, azaz milyen kincseket és milyen sorrendben érintsünk, hogy a lehető legnagyobb összértékű kincshalmazt gyűjthessük össze. Feltehetjük, hogy egy kincs begyűjtéséhez szükséges idő elhanyagolható; hogy utunkat bármelyik kincstől indíthatjuk; illetve hogy egy időegység alatt egy távolságegységet tudunk megtenni.
A program a mező leírását a standard bemenetről olvassa. Ennek első sora két, szóközzel elválasztott egész számot tartalmaz: a kincsek 1N1000 számát, illetve a rendelkezésre álló 0T1000000 időkeretet. Az ezt követő N sor mindegyike három, szóközzel elválasztott egész számot, az i-edik kincs 0Xi,Yi10000 koordinátáit és 0Ci1000 értékét tartalmazza.
A program a megoldást a standard kimenetre írja. Ennek első sorában az összegyűjtött kincsek 1KN száma szerepeljen, további K db sorában pedig az összegyűjtött kincsek sorszámai a begyűjtés sorrendjében (1-től indexelve).

 
 

A feladatra nem (csak) optimális megoldásokat várunk. A beérkezett megoldásokat rangsoroljuk a különféle teszteseteken elért futási eredmények1 alapján. Az első helyezett 10, a második 9, a többi megoldás pedig legfeljebb 8 pontot kaphat.
Beküldendő egy tömörített s53.zip állományban a program forráskódja (s53.pas, s53.cpp, ...), valamint a program rövid dokumentációja (s53.txt, s53.pdf, ...), amely tartalmazza a megoldás rövid leírását, és megadja, hogy a forrásállomány melyik fejlesztő környezetben fordítható.
1A megoldásokat egy Core 2 architektúrájú, 2 GHz-en működő processzoron futtatjuk. Egy program egy teszteseten legfeljebb 10 percig dolgozhat, az ennél tovább futó programoknál az adott tesztesetet nem értékeljük.