A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. Kincsgyűjtő játékot valósítsunk meg táblázatkezelő program segítségével. A játéktér cellából áll, amelyek közül ötben kincs van. A játéktérben egy robotot vezérelhetünk. A cél, hogy a robottal minél több kincset gyűjtsünk össze. Ha a robot a kincs cellájára lép, akkor azt begyűjtötte. A játékos látja előre a kincseket és feladata, hogy egyetlen vezérlő parancssort adjon a robotnak, amellyel az minél több kincset tudjon begyűjteni. A robot induló helyzetének koordinátáit két cellában adjuk meg és az, alapértelmezetten, kezdetben lefelé néz. A robot mozgását és irányváltását az A1 cellába írt karaktersorral tudjuk vezérelni. A használható karakterek jelentése:
A játéktér celláiba olyan függvényeket írjunk, amelyek kiértékelés utáni eredménye jól felhasználható feltételes formázásra, mintázat állításra, az események megjelenítésére. A táblázat 5×2 cellájában adjuk meg a kincsek koordinátáit. A kincseket piros színnel és az A1 cella vezérlő karaktersora alapján a robot mozgását fekete színnel jelenítsük meg a játéktérben. A kincs cellájának színét ne változtassuk meg, amikor a robot arra rálép. Minta a játéktérre:
Írjuk ki, hogy egy vezérlő parancssorral hány kincset sikerült begyűjteni. A robot helyének és irányának számítását másolható függvényekkel oldjuk meg. A játék megvalósítása közben nem szükséges ellenőrizni, hogy a robot kimegy-e a játéktérből. A megoldás során saját függvény vagy makró nem alkalmazható. A számítások, esetleges segédtáblázatok jól áttekinthetők legyenek, semmit ne rejtsünk el. Beküldendő egy tömörített i233.zip állományban a táblázatkezelő munkafüzet (i233.xls, i233.ods, ...), illetve egy rövid dokumentáció (i233.txt, i233.pdf, ...), amelyben szerepel a megoldáskor alkalmazott táblázatkezelő neve, verziója, valamint a megoldás rövid leírása. |