Feladat: I.161 Korcsoport: - Nehézségi fok: -
Füzet: 2007/május, 294 - 295. oldal  PDF  |  MathML 
Témakör(ök): Feladat

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

Készítsünk ,,villám szimulátort'' az alábbi leírás alapján. A program paraméterként kapja a felhasználható képernyőterület nagyságát (pl.: I161.exe 30 20esetén 30 karakter széles, 20 karakter magas területet használjunk). Töltsük fel a rendelkezésünkre álló képernyőt véletlenszerűen 0...9 közötti számjegyekkel. Ezután a képernyő felső három sorában keressük ki, melyik oszlopban vagy oszlopokban maximális a számjegyek összege; ezekből a pontokból indul ki a villám. A villám mindig a legmagasabb szám irányában terjed, de csak vízszintesen, vagy lefelé: vagy vízszintesen halad, vagy függőlegesen lefelé, vagy átlósan lefelé. Ha azonos számot talál, mindkét irányban tovább terjed. Ha eléri a képernyő szélét (oldalt vagy alul), akkor kisül. A villám útját az általa érintett számok sárga színűre cserélésével jelezzük.

 
 

Az ábrán egy 10×10-es képernyőn a villám lefutása látható (a sárga számok helyét ,,V'' betűvel jeleztük).
Beküldendő a program forráskódja (i161.pas, i161.cpp, ...).