A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. Készítsünk szimulációs programot, amely síkbeli színes buborékok életét szemlélteti. A szimulációban látható buborékok egyszínű körlapok, amelyek egy -as képben mozognak, illetve egymásba alakulnak. A buborékok helyzete és sebessége egy-egy valós számpárral, sugara egy valós számmal, színe RGB kódolással bájt méretű számhármassal adható meg. A buborékokhoz tömeget is rendelünk, melynek nagysága a buborék sugarának négyzetével egyenlő, azaz annak képzeletbeli területével arányos. A buborékok a képben a sebességük alapján minden szimulációs lépésben elmozdulnak. Amennyiben a kép határain kívülre kerülnek, úgy az ellentétes oldalon azonos sebességgel folytatják útjukat, most már a kép belseje felé. Amikor két buborék először egymásba ér, akkor összeolvadnak, és kettőjük helyett egy új buborék keletkezik, amelynek
| tömege a két találkozó buborék tömegének összege, azaz ; |
| középpontja a két buborék középpontjának súlyozott közepe, azaz koordinátái: | |
|
| sebességének koordinátái az impulzus-megmaradás alapján hasonló módon | |
|
| míg színének R, G és B összetevői szintén az egyes színösszetevők tömegükkel súlyozott közepével számítandók ki. |
Amennyiben egy új buborék olyan méretű, hogy egy másik buborékba ér, úgy azzal szintén összeolvad az előző szabályok szerint. A szimuláció kezdetén meglévő buborékok adatait a program a parancssor első argumentumaként megnevezett szöveges állományból olvassa, melynek minden egyes sora egy-egy buborék leírása szóközzel elválasztott megfelelő értékekkel a következő sorrendben: helyx helyy sebességx sebességy sugár vörös zöld kék. Például:
Beküldendő a feladat megoldását tartalmazó forrás és projektállományok (az i223.exe és más, a fordító által generált kiegészítő állományok nélkül) egy tömörített mappában (i223.zip). |