Feladat: I.209 Korcsoport: - Nehézségi fok: -
Füzet: 2009/március, 166 - 167. oldal  PDF  |  MathML 
Témakör(ök): Feladat

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

Készítsük el a ,,MasterMind'' játék táblázatkezelő programmal játszható változatát. A játékról részletesen olvashatunk a

http://egyszervolt.hu/jatek/mastermind.html
oldalon, és ugyanitt ki is próbálhatjuk.
Megoldásunkban a játéktér az ábrán látható szerkezetű legyen, színek helyett az ábécé első hat betűjét használjuk. A játékot két játékos játssza: az egyikük a kigondolt betűsorozatot a 2. sor első 4 cellájába írja, a másik játékos pedig a 4. sortól kezdődően tippelhet.
 
 

A tipp helyességét az adott sor E és F oszlopa mutassa. Az E oszlopban azon karakterek száma jelenjen meg, amelyek az adott tipp és a rejtett értékek sorában is ugyanabban az oszlopban vannak. Az F oszlopban pedig az, hogy hány cellában szerepel olyan karakter, ami megtalálható a rejtett listában, de nincs a helyén. A helyes tipp más háttérrel és félkövér karakterekkel jelenjen meg, a tippek számára pontosan 20 sornyi helyet készítsünk elő.
Az élvezetes játék érdekében figyeljünk továbbá arra, hogy az A2:D2 cellák tartalma ‐ helyes bejegyzés esetén ‐ ne legyen látható. (Az elrejtés például a háttérrel egyező szövegszínnel biztosítható.) Az E és az F oszlopokban az értékelés pedig csak akkor jelenjen meg, ha a második játékos formailag helyes tippet adott, azaz mind a 4 cellába beírta a felhasználható karakterek egyikét.
Beküldendő a táblázatkezelő munkafüzet (i209.xls, i209.ods, ...), illetve egy rövid dokumentáció (i209.txt, i209.pdf, ...) amelyben szerepel a megoldáskor alkalmazott táblázatkezelő neve, verziója, valamint a megoldás rövid leírása.