A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. Készítsük el a ,,MasterMind'' játék táblázatkezelő programmal játszható változatát. A játékról részletesen olvashatunk a http://egyszervolt.hu/jatek/mastermind.html oldalon, és ugyanitt ki is próbálhatjuk. Megoldásunkban a játéktér az ábrán látható szerkezetű legyen, színek helyett az ábécé első hat betűjét használjuk. A játékot két játékos játssza: az egyikük a kigondolt betűsorozatot a 2. sor első 4 cellájába írja, a másik játékos pedig a 4. sortól kezdődően tippelhet.
A tipp helyességét az adott sor E és F oszlopa mutassa. Az E oszlopban azon karakterek száma jelenjen meg, amelyek az adott tipp és a rejtett értékek sorában is ugyanabban az oszlopban vannak. Az F oszlopban pedig az, hogy hány cellában szerepel olyan karakter, ami megtalálható a rejtett listában, de nincs a helyén. A helyes tipp más háttérrel és félkövér karakterekkel jelenjen meg, a tippek számára pontosan 20 sornyi helyet készítsünk elő. Az élvezetes játék érdekében figyeljünk továbbá arra, hogy az A2:D2 cellák tartalma ‐ helyes bejegyzés esetén ‐ ne legyen látható. (Az elrejtés például a háttérrel egyező szövegszínnel biztosítható.) Az E és az F oszlopokban az értékelés pedig csak akkor jelenjen meg, ha a második játékos formailag helyes tippet adott, azaz mind a 4 cellába beírta a felhasználható karakterek egyikét. Beküldendő a táblázatkezelő munkafüzet (i209.xls, i209.ods, ), illetve egy rövid dokumentáció (i209.txt, i209.pdf, ) amelyben szerepel a megoldáskor alkalmazott táblázatkezelő neve, verziója, valamint a megoldás rövid leírása. |