Feladat: I.206 Korcsoport: - Nehézségi fok: -
Füzet: 2009/február, 104. oldal  PDF  |  MathML 
Témakör(ök): Feladat

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

A grafikus operációs rendszerek széleskörű elterjedése előtt az ASCII-animációk, azaz karakterekből álló képek vetítése nagyon divatos téma volt a számítástechnikát tanulók körében. A filmek ebben az esetben ASCII-karakterekből felépülő képkockákból állnak. A vetítő-program a film-állományból egy-egy képkockát beolvas, a monitoron megjelenít, adott időt vár, majd a képernyőt törli, és áttér a következő képkocka megjelenítésére. Ezt addig folytatja, amíg az állomány végére nem ér.
Írjunk programot, amely a bemeneti adatállományban megadott karakterekből álló képeket levetíti. Készítsünk saját (!) ASCII-animációt.
A program parancssori argumentuma legyen az animáció képeit tartalmazó adatállomány neve. A fájl első sorában négy, szóközzel elválasztott egész szám áll, amely sorrendben: a képek száma, egy kép oszlopainak, sorainak száma és a képváltások közötti idő ezredmásodpercben. Az ezt követő sorok a képkockák sorait jelenítik meg, amelyek szóközökből és karakterekből épülnek fel.

 

 

A honlapunkon elérhető f1.dat állomány a filmvetítő program kipróbálásához használható. A program kimenete a képernyőn az animáció lejátszása.
Beküldendő a lejátszó program forráskódja (i206.pas, i206.cpp, ...), és egy saját fejlesztésű animáció (i206film.dat, i206film.txt, ...) valamint a program rövid dokumentációja (i206.txt, i206.pdf, ...), amely tartalmazza a filmkészítés rövid leírását, és megadja, hogy a forrásállomány melyik fejlesztőkörnyezetben fordítható.
(Lejátszó program 5 pont és saját film 5 pont)