A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. Két játékos egy bábuval felváltva lépked egy irányított gráf csúcsain. Aki olyan csúcsra lép, amelyből nem indul ki él, vesztett. Ha a bábu harmadszor kerül ugyanarra a mezőre, a játék eredménye döntetlen. Írjunk programot, ami a gráf mindegyik csúcsáról eldönti, hogy onnan indulva mi a legjobb eredmény, amit a kezdő biztosan el tud érni. A programot a parancssorból fogjuk futtatni két paraméterrel, amelyek az input, illetve output fájl nevét tartalmazzák. Az input fájl fogja tartalmazni a gráfot. Az output fájlban kell felsorolni, hogy az egyes mezők nyerők vagy vesztők. Az input fájl első sorában a csúcsok és az élek száma () fog állni. A csúcsokat számozzuk -től -ig. A további sor egy-egy irányított él kezdő-, illetve végpontjának sorszámát tartalmazza. Az output fájl sorból álljon; az -edik sor tartalma legyen N, D vagy V attól függően, hogy az -edik csúcsból indulva a kezdő játékosnak nyerő stratégiája van, mindkét játékosnak van döntetlen stratégiája, vagy a második játékosnak van nyerő stratégiája. Feltételezhetjük, hogy a gráfnak legfeljebb csúcsa és legfeljebb éle van. Példa: a programot az s13 graf.txt eredmeny.txt paranccsal futtatjuk.
Beküldendő a program forráskódja (s13.pas, s13.cpp, ). |