Feladat: I.106 Korcsoport: - Nehézségi fok: -
Füzet: 2005/május, 290 - 291. oldal  PDF  |  MathML 
Témakör(ök): Feladat, Programozás, algoritmusok

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

Kísérletezzünk, gondolkozzunk! Szemléltessünk gráfokat változtatható ábrákkal.
Írjunk olyan programot, amely az egér bal gombjának minden egyes lenyomásakor megjeleníti azt a pontot, ahova a kurzor pillanatnyilag mutat, az egér jobb gombjának minden egyes lenyomásakor megjeleníti ezt a pontot és azt a szakaszt, amely az előző ponttól ide mutat (egy él, illetve sorozatos jobb gomb lenyomással: út vagy kör megrajzolása a gráfban).
A képernyő jobb szélén létesítsünk menü-sávot, melyben egyenlő méretű négyzeteket (nyomógombokat) helyezzünk el:

 a képernyő alján a futás végét jelentő gombot;
 tetején egy csoportban 3 gombot, amelyekbe beírt körlemez mutatja, hogy milyen pontossággal kell egy ,,régi'' pontot eltalálnunk az egérrel, hogy az ,,új'' pont azonos legyen a ,,régivel'' (a program indulásakor a közepes pontosság legyen érvényben);
 középmagasságban egy csoportban még 2 gomb:
 az egyik a ,,rajzolás'' üzemmódot állítja be (ez az alapértelmezett: ekkor a program a fenti módon dolgozik),
 a másik pedig a ,,módosítás'' üzemmód: ekkor az egér bal gombjának lenyomásával ,,megfoghatunk'' egy már létező pontot, és azt (folyamatosan lenyomott egérgombbal) ,,elhúzhatjuk'' egy új helyre, a hozzá tartozó gráf élek folytonos újrarajzolása közben (,,gumi-élek'');

 további gombbal megvalósítandó az ,,undo'' funkció is.

Beküldendő a futtatható program (i106.exe) és(!) annak (pascal vagy c) forrásnyelvi listája (i106.pas, ...).