A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. Írjunk programot Escher-szerű hiperbolikus csempézések készítésére. (Lásd cikkünket a 2‐9. oldalakon.) A program csempézze ki a körmodellt háromszögekkel, és mindegyik csempébe rajzoljon be egy mintát, amit egy külön fájlban adunk meg. A program bemenete a következő elemekből áll:
‐ | A csempeháromszög szögei. A szögeket , , alakban adjuk meg, ahol , , pozitív egész számok és A kiinduló csempeháromszöget úgy kell elhelyezni, hogy az csúcs a modell középpontja legyen, a csúcs pedig ettől vízszintesen jobbra helyezkedjen el (lásd az ábrát). |
‐ | A csempe mintája. A mintát egy színes, bináris PPM formátumú képfájlban adjuk meg. A csempe három csúcsát három koordinátapárral írjuk le. |
‐ | A készítendő kép mérete és az output fájl neve. A kép mindig négyzet alakú lesz, a méret ezért egyetlen pozitív egész szám, legfeljebb . |
A program az adatokat a parancssorból vegye a következő sorrendben:
(programnév) csempeminta.ppm output.ppm (A csempeminta.ppmés az output.ppmhelyén természetesen más fájlnevek fognak állni.) A program a megadott adatok alapján készítse el a szintén PPM formátumú képfájlt. A minta rajzolásakor a cikkben leírt súlyponti koordinátás módszert alkalmazza. A PPM formátumról és további tudnivalókról részletesebben írunk a http://www.komal.hu/verseny/2005-01/S.h.shtml oldalon. |