Feladat: S.3 Korcsoport: - Nehézségi fok: -
Füzet: 2004/november, 479. oldal  PDF  |  MathML 
Témakör(ök): Nehezebb feladat

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

Alexandra és Bendegúz a következő játékot játsszák: felváltva mondanak szavakat úgy, hogy a következő szónak mindig azzal a betűvel kell kezdődnie, mint amivel az előző végződött. (A kettős betűket az egyszerűség kedvéért tekintsük két különálló betűnek.) A játék elején megállapodnak, hogy milyen szavakat engednek meg (pl. városok, állatok stb.). Nem lehet olyan szót mondani, amely egyszer már elhangzott; ha valaki nem tud új szót mondani, veszít.
Írjunk programot, ami segít a kezdő játékosnak: megmondja, hogy milyen szavak választása esetén van nyerő stratégiája. A program bemenete a megengedett szavak listája. Az első sorban a szavak száma ‐ legfeljebb 20 ‐ áll, ezután minden sorban egy-egy szó. A kimenet hasonlóképpen épüljön fel: a program az első sorban írja ki, hogy hány nyerő szó van, utána pedig sorolja fel ezeket. Ha nincs nyerő szó, akkor az első sorba írjon 0-t.
Példa:

 
InputOutput72  talicskatalicska  ablakretek  körte  eper  egres  retek  szilva