Feladat: I.11 Korcsoport: - Nehézségi fok: -
Füzet: 2001/december, 554. oldal  PDF  |  MathML 
Témakör(ök): Feladat

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

Készíts programot Nap körüli bolygópályák szimulálására! A Nap a képernyő közepén helyezkedjen el, innen nem mozdul, és ismerjük a tömegét (N). A bolygónak ismerjük pillanatnyi helyzetét (X, Y), tömegét (B), valamint sebességét (V), ami a bolygót a Nappal összekötő egyenesre merőleges irányú sebességvektort jelent. Be kell olvasni egy T időközt, amelyben lépésenként számoljuk a bolygó pályáját az eredeti helye, a sebességvektora és a rá ható erők alapján.
Készíts programot, amely beolvassa N, X, Y, B és V értékét, majd rajzolja a bolygópályát!