A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. Bizonyítsuk be, hogy az előző gyakorlat l. ábrájának -skáláját -vel párhuzamosan helyére tolva a kapott -skálával ‐ Milyen összefüggést létesít az ábra a ,,közös tartójú" - és -skálák bármely közös pontjához tartozó és számok között? Milyet az - és -skálák pontjaihoz tartozó és számok között, és között, és között? Milyen összefüggés leolvasására alkalmas nomogramot alkot az -skálahármas és milyenre alkalmasat a -skálahármas? ‐ Szerkesszünk pontsoros nomogramot a összefüggés leolvasására. Szerkesszünk közös tartójú -skálapárt, amelyben . (Elegendő cm méretű papírt használni, az -skálák hosszúságegysége 2 cm legyen; a skálák egységnyi szakaszán a tizedegységek osztásvonalait is rajzoljuk be.)
|