A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. A 3. Közép-európai Matematikai Olimpiát (MEMO) 2009. szeptember 24‐29-ig Lengyelország rendezte Poznańban, az Adamickiewicz University Matematika Tanszékének közreműködésével. A versenyen a következő 10 ország 6-6 fős csapatai vettek részt: Ausztria, Csehország, Horvátország, Lengyelország, Litvánia, Magyarország, Németország, Svájc, Szlovákia, Szlovénia. A versenyt a Nemzetközi Matematikai Diákolimpia (IMO) szabályaival egyező módon rendezik minden évben azzal a céllal, hogy a fiatalabb korosztály részére is lehetővé tegyék a nemzetközi rutin megszerzését, a tudatos utánpótlás nevelést. A versenyen csak olyan diák vehet részt, aki még az IMO-n nem indult. Magyarország idei részvételét két civil szervezet, a ,,Zalai Matematikai Tehetségekért Alapítvány'', és ,,A Matematika Műveléséért és Oktatásáért Alapítvány'' együttműködése tette lehetővé az NCA pályázatán nyert összeg segítségével. A magyar csapatot az IMO csapat vezetői állították össze a hivatalos tanulmányi versenyek, a Nemzetközi Kenguru Matematika Verseny és a válogató verseny alapján. A magyar csapatot a következő diákok alkották:
A csapat kísérői Harangi Viktor (Budapest, Eötvös Loránd Tudományegyetem) és Szoldatics József (Budapest, Szilágyi Erzsébet Gimn.) voltak. Szeptember 25-én, a verseny első napján az egyéni verseny során 4 feladatot kellett megoldani 5 óra alatt. A következő napon rendezték a csapatversenyt, itt a csapatoknak 8 feladatot kellett megoldani team munkában szintén 5 óra alatt. A munkát egymás között úgy osztották meg, ahogy jónak látták. Magyarország mind a csapat, mind az egyéni versenyben szép eredményt ért el: Egyéni versenyben aranyérmet kaptak: Bodor Bertalan, Nagy Donát, Kalina Kende. Ezüstérmet kapott: Somogyi Ákos. Bronzérmet kaptak: Fonyó Dávid, Wagner Zsolt. Csapatversenyben a Magyarország csapata Lengyelország mögött a második helyet szerezte meg. A résztvevő diákok nagyon szépen teljesítettek, de az egész mezőnyből kiemelkedett Bodor Bertalan teljesítménye, aki a lehetséges 32 pontból 30-at szerzett, ezáltal 8 ponttal többet, mint az őt követő versenyző. A diákok felkészítésében az iskolai tanárokon kívül köszönetet mondunk Pósa Lajosnak és az Erdős Pál Matematikai Tehetséggondozó Iskola tanárainak. Külön köszönet illeti a két kísérő tanárt, akik a csapat vezetésén túl a feladatok javításában is részt vettek. A diákok a verseny mellet megismerkedtek Poznań és környékének nevezetességeivel. Az egyéni verseny feladatai a http://www.memo2009.wmi.amu.edu.pl/dane/problems/problems_indiv_hun.pdf honlapon, a csapatverseny feladatai a http://www.memo2009.wmi.amu.edu.pl/dane/problems/problems_team_hun.pdf honlapon olvashatók. |