Cím: Ifjúsági Matematikai Kongresszus - '96 Miskolc
Füzet: 1995/február, 74 - 75. oldal  PDF  |  MathML 
Témakör(ök): Egyéb írások

A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre.

Miskolci Egyetem 1996. július 29‐augusztus 2.

 
Kaland a matematikában, ifjak, matematika és matematikusok találkozása0mm
1996. július 22‐26 között Budapesten kerül megrendezésre a II. Európai Matematikai Kongresszus. A Kongresszust megelőző és az azt követő héten több kísérőrendezvény lesz Budapesten és más magyarországi és határainkon túl lévő nagyvárosban is. Ezek egyike lesz a Bolyai János Matematikai Társulat Borsodi Tagozata és a Miskolci Egyetem közös rendezésében az
IFJÚSÁGI MATEMATIKAI KONGRESSZUS ‐ 96 MISKOLC.

1996-ban a matematikai világ figyelme Magyarország felé fordul, és ebben lényeges szerepe van a világ minden táján élő magyarul értő matematikusoknak. Ez az ifjúsági Matematikai Kongresszus szeretné egymással összehozni Európa matematikát kedvelő diákjait.
Az IMK ‐ 96 nemzetközi jellegét az biztosítja, hogy a magyar anyanyelvű résztvevőkön kívül Európa sok országából várunk ide ifjakat, akik érdeklődnek a matematika iránt. A kongresszus hivatalos nyelve az angol és a magyar.
 


LEHET-E SZÉP A MATEMATIKA?
 

*Az, amit az iskolában tanulnak, érdekelhet-e egy kutatót?
*Egy középiskolásnak valóban lehet olyan matematikai ötlete, ami fontos a matematikai kutatás számára?
*Egy középiskolás diák szót érthet-e matematikáról beszélgetve egy matematikussal?
*A matematikai kutatás tartalmazza-e az iskolai munkát?
 

IGEN!
MATEMATIKATANÁROK!
 

Akik szeretitek a matematikát és szeretitek felfedeztetni azt diákjaitokkal; akik hivatásul választottátok az ifjú matematikusok tanítását, kapcsolódjatok be tanítványaitokkal az
IFJÚSÁGI MATEMATIKAI KONGRESSZUS ‐ `96
MISKOLC

munkáiba!
Semmiből egy új, más világ teremthető ...


Jelentkezés és további információ aktív és passzív résztvevőknek
 

1995. március 31-ig

 


a következő címen:
 

Bolyai János Matematikai Társulat Borsodi Tagozatának titkára:
dr. Körtesi Péter
Miskolc‐Egyetemváros, H‐3515, Pf. 10.
e-mail: matjun@gold.uni-miskolc.hu
 
Az IMK‐96 programja

*Meghallgathatják kiváló matematikusok előadásait a matematika könnyen érthető, de a kutatásban fontos területeiről
*Előadást tarthatnak arról, amit az iskolában tanáraiktól és kutatóktól tanultak, bemutatnak matematikai eszközöket, logikai játékokat, számítógépes modelleket
*Egymás közt kicserélhetik gondolataikat, tapasztalataikat, barátságot köthetnek velük egykorú ifjakkal
*Találkozhatnak a II. Európai Matematikai Kongresszuson résztvevő matematikusokkal
*Közös munka és kutatás örömét ízlelhetik meg
*Hasznosan tölthetnek néhány napot társaik és matematikusok, matematikatanárok között
*Megismerhetik Miskolcot és környékét
 
 
Hogyan lehet részt venni az IMK‐96-on?
 
 

Várjuk a diákokat a hazai középiskolákból, gimnáziumokból, szomszédos országok magyar tannyelvű középiskoláiból, valamint az angolul értő európai középiskolás diákokat.
Az ajánlott életkor 13‐19 év.
Ezen kívül résztvevő lehet minden fiatal és örökifjú, akit érdekel a matematika és az ifjúság kapcsolata. Lehetőség van egyéni és csoportos jelentkezésre, és mindkét kategóriában lehetnek aktív és passzív résztvevők.
Az aktív résztvevők egy előzetesen elkészített kutatási terv alapján a felkészülési éven keresztül tanulmányozzák a kijelölt témát, arról beszámolóelőadást vagy bemutatóra szánt eszközöket készítenek. Minden aktív résztvevőnek lehetőséget adunk arra, hogy eredményeit megismertesse a kongresszus résztvevőivel kiselőadás vagy poszter, kiállítás formájában.
A passzív résztvevők a meghívott előadók és az aktív résztvevők előadásait hallgatják meg, megtekintik a poszter-kiállítás anyagát, kerekasztal beszélgetéseken, feladatmegoldó megbeszéléseken és a kongresszus többi közös programján vesznek részt.
A kutatási tervet a középiskolában megtanulható, megérthető, ismert vagy kevésbé ismert matematikai fejezetek témái közül választhatják ki. Helyet adunk eredeti, önálló gondolatoknak, újszerű megközelítéseknek, kitűzésre javasolt feladatoknak, ismert feladatok általánosításának, valamint bármilyen, a matematika oktatásával, tanulásával vagy alkalmazásával összefüggő eszköz, logikai játék megvalósításának.
A kutatási tervet egy kisebb-nagyobb tanulócsoport tanárával, oktatójával együtt állítsa össze, és ebben röviden írja le a kutatásul kitűzött témát, annak célját, a résztvevők névsorát, címét (diákok és tanár). Beküldési határidő: 1995. március 31.
(A kutatási terv megvalósítása során született szakmai anyagot közlésre szánt formában a résztvevőknek 1996. március 31-ig kell beküldeni.)
Kérjük, ismertessék minél szélesebb körben az IMK‐96-ot, a határainkon túli testvériskolákhoz is jusson el a híre.