A szöveg csak Firefox böngészőben jelenik meg helyesen. Használja a fenti PDF file-ra mutató link-et a letöltésre. Miskolci Egyetem 1996. július 29‐augusztus 2. Kaland a matematikában, ifjak, matematika és matematikusok találkozása0mm 1996. július 22‐26 között Budapesten kerül megrendezésre a II. Európai Matematikai Kongresszus. A Kongresszust megelőző és az azt követő héten több kísérőrendezvény lesz Budapesten és más magyarországi és határainkon túl lévő nagyvárosban is. Ezek egyike lesz a Bolyai János Matematikai Társulat Borsodi Tagozata és a Miskolci Egyetem közös rendezésében az IFJÚSÁGI MATEMATIKAI KONGRESSZUS ‐ 96 MISKOLC.
1996-ban a matematikai világ figyelme Magyarország felé fordul, és ebben lényeges szerepe van a világ minden táján élő magyarul értő matematikusoknak. Ez az ifjúsági Matematikai Kongresszus szeretné egymással összehozni Európa matematikát kedvelő diákjait. Az IMK ‐ 96 nemzetközi jellegét az biztosítja, hogy a magyar anyanyelvű résztvevőkön kívül Európa sok országából várunk ide ifjakat, akik érdeklődnek a matematika iránt. A kongresszus hivatalos nyelve az angol és a magyar.
LEHET-E SZÉP A MATEMATIKA?
* | Az, amit az iskolában tanulnak, érdekelhet-e egy kutatót? |
* | Egy középiskolásnak valóban lehet olyan matematikai ötlete, ami fontos a matematikai kutatás számára? |
* | Egy középiskolás diák szót érthet-e matematikáról beszélgetve egy matematikussal? |
* | A matematikai kutatás tartalmazza-e az iskolai munkát? |
IGEN! MATEMATIKATANÁROK!
Akik szeretitek a matematikát és szeretitek felfedeztetni azt diákjaitokkal; akik hivatásul választottátok az ifjú matematikusok tanítását, kapcsolódjatok be tanítványaitokkal az IFJÚSÁGI MATEMATIKAI KONGRESSZUS ‐ `96 MISKOLC munkáiba!
Semmiből egy új, más világ teremthető
Jelentkezés és további információ aktív és passzív résztvevőknek
1995. március 31-ig
a következő címen:
Bolyai János Matematikai Társulat Borsodi Tagozatának titkára: dr. Körtesi Péter Miskolc‐Egyetemváros, H‐3515, Pf. 10. e-mail: matjun@gold.uni-miskolc.hu
Az IMK‐96 programja
* | Meghallgathatják kiváló matematikusok előadásait a matematika könnyen érthető, de a kutatásban fontos területeiről |
* | Előadást tarthatnak arról, amit az iskolában tanáraiktól és kutatóktól tanultak, bemutatnak matematikai eszközöket, logikai játékokat, számítógépes modelleket |
* | Egymás közt kicserélhetik gondolataikat, tapasztalataikat, barátságot köthetnek velük egykorú ifjakkal |
* | Találkozhatnak a II. Európai Matematikai Kongresszuson résztvevő matematikusokkal |
* | Közös munka és kutatás örömét ízlelhetik meg |
* | Hasznosan tölthetnek néhány napot társaik és matematikusok, matematikatanárok között |
* | Megismerhetik Miskolcot és környékét |
Hogyan lehet részt venni az IMK‐96-on? Várjuk a diákokat a hazai középiskolákból, gimnáziumokból, szomszédos országok magyar tannyelvű középiskoláiból, valamint az angolul értő európai középiskolás diákokat. Az ajánlott életkor 13‐19 év. Ezen kívül résztvevő lehet minden fiatal és örökifjú, akit érdekel a matematika és az ifjúság kapcsolata. Lehetőség van egyéni és csoportos jelentkezésre, és mindkét kategóriában lehetnek aktív és passzív résztvevők. Az aktív résztvevők egy előzetesen elkészített kutatási terv alapján a felkészülési éven keresztül tanulmányozzák a kijelölt témát, arról beszámolóelőadást vagy bemutatóra szánt eszközöket készítenek. Minden aktív résztvevőnek lehetőséget adunk arra, hogy eredményeit megismertesse a kongresszus résztvevőivel kiselőadás vagy poszter, kiállítás formájában. A passzív résztvevők a meghívott előadók és az aktív résztvevők előadásait hallgatják meg, megtekintik a poszter-kiállítás anyagát, kerekasztal beszélgetéseken, feladatmegoldó megbeszéléseken és a kongresszus többi közös programján vesznek részt. A kutatási tervet a középiskolában megtanulható, megérthető, ismert vagy kevésbé ismert matematikai fejezetek témái közül választhatják ki. Helyet adunk eredeti, önálló gondolatoknak, újszerű megközelítéseknek, kitűzésre javasolt feladatoknak, ismert feladatok általánosításának, valamint bármilyen, a matematika oktatásával, tanulásával vagy alkalmazásával összefüggő eszköz, logikai játék megvalósításának. A kutatási tervet egy kisebb-nagyobb tanulócsoport tanárával, oktatójával együtt állítsa össze, és ebben röviden írja le a kutatásul kitűzött témát, annak célját, a résztvevők névsorát, címét (diákok és tanár). Beküldési határidő: 1995. március 31. (A kutatási terv megvalósítása során született szakmai anyagot közlésre szánt formában a résztvevőknek 1996. március 31-ig kell beküldeni.) Kérjük, ismertessék minél szélesebb körben az IMK‐96-ot, a határainkon túli testvériskolákhoz is jusson el a híre. |